Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek biedt een bonte verzameling van 100 eenvoudige creatieve projecten die met name jongere kindeen zullen aanspreken. De projecten worden stap voor stap beschreven en leiden steeds tot een verrassend resultaat. Het plezier in het creatief bezig zijn staat centraal bij alle projecten: het gaat om het proces, niet om het eindproduct. Er wordt geëxperimenteerd met ongebruikelijke materialen, eigen kunstzinnige ideeën worden aangemoedigd, expressieve vaardigheden worden spelenderwijs ontwikkeld in een sfeer van vrijheid en vrolijkheid. De activiteiten zijn verdeeld in 4 categorieën: tekenen en ontwerpen, schilderen en stempelen, collages en combinaties, beeldend vormgeven. (Bron: covertekst)
Manufacturing technologies --- collages --- schilderen --- tekenen --- beeldende expressie --- lager onderwijs --- Art --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- knutselen --- stempelen --- 624.9 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Collage --- Knutselen --- Knutselen met deeg --- Knutselen met papier --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schilderen (Verven) --- Stempelen --- Tekenen --- 1e graad l.o. --- 2e graad l.o. --- 477 --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Collages --- Handboek/cursus --- Muzische opvoeding --- Schilderen --- Stempelen (handenarbeid) --- beeldende vorming --- creatieve vorming --- handboek --- kunstzinnige vorming --- ontwerpen --- plastische opvoeding --- 477.5 --- creativiteit (ler) --- 379.825 --- Creativiteit --- Kunst --- 072035.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Handvaardigheid --- (zie ook: Klei) --- 1e graad l.o --- 2e graad l.o
Choose an application
Met Doen Jules! nemen peuters zelf het initiatief om materialen te ontdekken en ermee te experimenteren. Jules geeft uitleg en helpt hen op weg. Want als Jules zijn 'doeschort' aantrekt, weten de peuters dat ze iets leuks gaan doen. Maar eerst... Schorten aan! Doen Jules! is een doedoos voor peuters van 2,5 en 3 jaar met suggesties voor creatieve activiteiten. Daarbij speelt de klaspop Jules een essentiële rol. Jules motiveert en stimuleert de creativiteit van de peuters. Maar de peuters bepalen zelf het resultaat. Ze gaan uit van hun eigen mogelijkheden en vaardigheden. Als begeleider verruim je deze beginsituatie door zoveel mogelijk materialen en suggesties aan te reiken, zoals beschreven op de doekaarten. Uit de doedoos zoekt de begeleider een doekaart op maat van de peuter(groep) Doen Jules! biedt twee soorten activiteiten: > doekaarten 'exploreren en experimenteren' > doekaarten 'procesgericht werken'. De doekaarten 'exploreren en experimenteren' laten de peuters kennismaken met verschillende technieken en materialen. De kinderen nemen zelf het initiatief en gaan in hun eigen tempo op ontdekking. Op de doekaarten staan tips om hen daarbij te begeleiden. Jules moedigt de peuters aan en versterkt zo hun bekwaamheidsgevoel. De doekaarten exploreren en experimenteren zullen vooral de onderzoekende peuter aanspreken. Peuters die al wat verder staan in hun motorische ontwikkeling en creatieve vaardigheden, vinden hun gading in de doekaarten procesgericht werken. Tijdens procesgerichte activiteiten gaan de kinderen planmatig te werk. Hier begeleidt Jules de peuters stap voor stap. Het proces is belangrijker dan het product. Boven de knutselhoek hangt het schortje van Jules. Wanneer Jules zijn schort aantrekt, weten de peuters dat er een creatieve activiteit volgt. Jules vertelt de kinderen wat ze gaan doen en welke materialen ze kunnen gebruiken. Hij verwoordt ook alle stappen. Dat is erg belangrijk. Door te horen wat er gebeurt, richten de peuters hun aandacht op de handelingen en nemen ze die beter in zich op. Zo ontwikkelen ze de vaardigheid om te plannen vooraleer te reageren, gericht te blijven op een activiteit en hun energie af te stemmen op de taak.
doekaarten --- 471.45 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Boetseren --- Scheuren --- Stempelen (handenarbeid) --- Weven --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- (zie ook: Klei) --- Beeldende vorming --- handvaardigheid --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+117.20 --- beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- Didactisch materiaal --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Peuters --- Tastzin (Voelen) --- Technologische opvoeding --- 471.43 --- 471.47 --- Beeldopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Muzische vorming --- Reuk --- Schilderen --- Tastzin --- Tekenen --- Wereldoriëntatie --- Wiskundige initiatie --- Jules --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Beeld --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Beeldende opvoeding --- Didactics of the arts --- knutselen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Creativiteit --- Peuters. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
spellen --- zelfstudie --- kleuters --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- 159.92 --- 372.879.6 --- Z373.2 --- Z==94/03 --- spel --- zelfstandig leren --- vrij spel --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Jeux et récréations --- Spelen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegingsspelen --- boetseren --- constructiespelen --- fijn handwerk --- gedifferentieerde beweging --- knutselen --- manuele vaardigheden --- muzikale ontdekking --- schilderen --- tekenen --- timmeren --- totaalbeweging --- water en zand --- Didactiek --- Poppenspelen --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- spelen --- didactiek --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs --- #GSDBP --- 471.46 --- 471.47 --- Bewegingsspelen --- Boetseren --- Constructiespel --- Gezelschapsspelen --- Handboek/cursus --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Knutselen --- Maquettes --- Muziekinstrumenten --- Poppen --- Poppenspel --- Puzzels --- Schilderen --- Tekenen --- Timmeren --- Verkleden --- Vrij spelen --- Water --- Werkbladen --- Wonen --- Zand --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Klei) --- Spelmethoden: kleuters --- zelfstandigheid --- Spel --- Beeldeducatie --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts
Choose an application
Creatieve activiteiten voor jonge kinderen, waarin ze ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. Geïnspireerd door het werk van moderne kunstenaars.Wat hebben Karel Appel, Picasso, Miró en peuters gemeen?Orginele kunstenaars hebben de verdienste dat ze de vastgelegde normen overtreden die de spontane kunst afremmen. Daarin staan ze dicht bij het plezier dat peuters beleven aan het experimenteren met verschillende materialen.Dit boek geeft een waaier aan van - heel concreet uitgewerkte - creatieve activiteiten voor peuters. Geen paashazen of Sinterklazen, maar vrije activiteiten waarin kinderen van anderhalf tot vier jaar ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. De inspiratie voor heel wat van deze activiteiten komt van moderne kunstenaars die ons de weg tonen naar orginaliteit en durf.Het eerste deel van dit boek geeft een korte situering van enkele kunstenaars, een pedagogische gefundeerd pleidooi voor de creatieve activiteiten en een aantal zeer praktische tips voor de organisatie ervan. Het tweede deel bevat ruim veertig activiteiten-fiches. Die zijn niet alleen vaak kunstzinnig, maar vooral gewoon heel plezierig.Deze uitgave is het 'kunsthandboek' voor een ieder die professioneel met peuters werkt en óók zelf plezier beleeft aan dit werk én uiteraard geschikt voor de creatieve ouder. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789066651661/gepeuter-
beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- didactiek --- peuters --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Manuele expressie ; kleuteronderwijs --- Peuters ; opvoeding --- 041905.jpg --- kleuterschool: plastische opvoeding --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- plastische opvoeding --- knutselen --- beeldende expressie --- kunstzinnige vorming --- 477.3 --- 471.45 --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Drukken --- Gips --- Grimeren --- Herfst --- Klei --- Kunstzinnige vorming --- Papier --- Peuters --- Poppen --- Scheuren --- Schilderen --- Tekenen --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- creatieve activiteiten --- kunst --- 472.5 --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Beeldende opvoeding --- (zie ook: Klei) --- (zie ook: Boetseren) --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Baby en peuterleeftijd. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Beeldende vorming --- Muzikale vorming. --- Kleuteronderwijs. --- kunsteducatie --- kleuters --- Kleuters --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- Lijm --- Knippen --- Stempelen (knutselen) --- Poppenkastpoppen --- Kunst --- creativiteit --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- 379.825 --- Expressie --- Spelen --- manuele expressie --- Peuter --- Kleuter --- Beeldeducatie --- 3-jarige --- 4-jarige --- Druktechniek --- Poppenkastpop --- Grime --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Ecologie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- kunsteducatie. --- kleuters.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|